Blog
Marketing en business in de fashion industrie.
Een winnende strategie voor Instagram Live voor mode bedrijven
Instagram Live als onderdeel van je marketingplan. Als er iets populair geworden is tijdens de Corona-crisis, dan is het wel live gaan op Instagram. Waar nieuwe ontwikkelingen op het gebied van social media door de gevestigde orde nog voor zich uit werden...
Wat is een e-girl en wat is haar invloed op de make-up branche?
Wie zijn de e-girls waar iedereen het over heeft? Met de opkomst van TikTok staat ook een ander type influencer op binnen de modewereld. Één om nu alvast rekening mee te gaan houden, want; hoe ga je haar beïnvloeden als mode-of cosmeticamerk? In 2019 was...
Anderhalve meter afstand creëren bij het verkopen van kleding en make-up: hoe doe je dat?
Het kabinet adviseert bedrijven zich voor te bereiden op een 1,5-meter maatschappij. Maar hoe pak je dat aan in een kledingwinkel of wanneer je make-up verkoopt? Afgelopen dinsdag werd ons tijdens de persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge...
Hoe kies je influencers als modemerk nu Instagram likes verbergt?
Wat doe je als merk of als influencer wanneer Instagram de likes verbergt? Sommigen tasten al in het duister, anderen zien nog trouw het tellertje oplopen; de likes op Instagram. Het zal je niet zijn ontgaan dat ze gaan verdwijnen. En waar Chiara Ferragni...
Wat maakt cult beauty brands zoals Drunk Elephant en Paula’s Choice populair?
De late jaren 2010 en het begin van de twenties van deze eeuw markeren de opkomst van de beauty cult brands. Internet en social media hebben de beauty industrie toegankelijker gemaakt voor nieuwe spelers en de giganten hebben niet allemaal een snelle transitie kunnen...
Hoe TikTok New York Fashion Week overnam
Het meest viral moment voor Fashion Week was hoogstwaarschijnlijk toen Donatella Versace in 2019 alle iconische jaren ’90 supermodellen op de catwalk had. Stephanie Seymour, Naomi Campbell, Cindy Crawford, Linda Evangelista: allemaal waren ze erbij. Tegenwoordig zijn...
Instagram marketing strategie voor kledingmerken
In geen enkele industrie speelt Instagram zo’n grote rol als in de mode-industrie. Waar het begon met modebloggers als BryanBoy, Rumi Neely en Chiara Ferragni, back in the days, die toen nog meewarig aangekeken werden door de grote massa omdat zij foto’s van zichzelf...