Blog
Marketing en business in de fashion industrie.
Wat is woke washing?
Maatschappelijke thema's vormen een bron van inspiratie voor purpose marketing en een mooie manier om millennials en Gen Z te bereiken. Maar wees alert: woke washing ligt op de loer. Hoe voorkom je dit en hoe pas je purpose marketing wél succesvol toe?Woke thema’s...
Wat is de goblincore-trend? En wat moet je ermee als lifestylemerk?
Onder Gen Z en millennials is de hang naar de natuur een steeds grotere invloed op hoe zij zich kleden en aan welke merken ze de voorkeur geven. The North Face en Fjällraven zijn niet voor niets al tijden immens populair. Dit wordt gevangen in de romantische...
Jacquemus marketing
Geen modehuis is er zo goed in geslaagd haar doelgroep online te bereiken en inspireren om zo binnen no-time een belangrijke speler te worden in de high fashion industrie als Jacquemus. Hoe zetten zij marketing en PR in om het merk Jacquemus te bouwen?...
Hoe creëer je online momentum voor je (kleding)merk?
Hoe creëer je een momentum online? Een moment waarop alles en iedereen het heeft over jouw merk of nieuwe collectie. Wat streetstyle doet offline, creëren wij online. Fashion weeks en PR evenementen zijn sinds jaar en dag de belangrijkste aanjagers van...
Contentmarketing voor de mode industrie
Mode- en beautymerken die optimaal gebruik weten te maken van sterke content zijn in staat om meer naamsbekendheid te creëren, meer bezoekers naar hun website te trekken en een grotere fanbase te creëren met loyale volgers. In geen enkele branche is...
Instagram Reels voor fashion en beauty marketing
Wat moet en kun je met Instagram Reels als mode- of cosmetica merk? Geen social media platform was zo vaak headline news in 2020 als TikTok; van de enorme groei in populariteit en vermeende privacy-issues tot een potentiële ban in de Verenigde Staten en...
Google start met tracking van duurzame materialen. Wat betekent dit voor de fashion industrie?
Wat is de impact op de mode-industrie wanneer modemerken (en consumenten?) inzicht krijgen in de duurzaamheid van gebruikte materialen? In samenwerking met het Zweedse bedrijf WWF werkt Google aan een platform waarop modemerken eenvoudig kunnen...
Het verschil tussen marketing en storytelling van je fashion brand
Storytelling is het geheim tot het beïnvloeden van koopgedrag van millennials en generatie Z. Een veelgemaakte fout bij het promoten van (mode)merken is dat er weinig aandacht wordt besteed aan storytelling. Zeker wanneer je geen hele grote...
Hoe houdbaar is Chanels afkeer van e-commerce tijdens de Corona pandemie?
Is Chanels matige e-commerce aanwezigheid een houdbare strategie nu consumenten zich als nooit tevoren tot online bestellingen wenden? Chanel, het merk dat zelfs binnen het luxe segment nog top of the bill is, houdt er nog altijd een vrij traditionele...
De invloed van athleisure op de modewereld
Een trend die volgens het Amerikaanse Morgan Stanley de afgelopen jaren met maar liefst 47% is gestegen in marktaandeel en naar verwachting het komende jaar nog met 30% zal groeien. Toen ik in Amerika woonde heb ik me over veel verbaasd, maar één ding...