Marle Reimert
Online marketeer. Content specialist. Fashion enthusiast.
Dermatuer
Sep 2021 – nu
Brand manager Benelux REN Clean Skincare | Lord&Berry
Brand marketing strategie, PR, B2B & B2C marketing en communicatie.
Ha! Marketing
Juni 2016 – aug 2021
Online marketing Consultant
Online content strategie, content optimalisatie, SEO
Maart 2016 – nu
Platform voor jonge, ambitieuze vrouwen die aan het begin van hun carrière staan.
September 2014 – januari 2016
Gestart als Assistent PR Manager op de consumentendivisie (merken: L’Oréal Paris, Maybelline, Garnier & essie). Daarna verantwoordelijk voor de online marketing van L’Oréal Professionel en essie professional.
Contentmarketing voor de mode industrie
Mode- en beautymerken die optimaal gebruik weten te maken van sterke content zijn in staat om meer naamsbekendheid te creëren, meer bezoekers naar hun website te trekken en een grotere fanbase te creëren met loyale volgers. In geen enkele branche is...
Instagram Reels voor fashion en beauty marketing
Wat moet en kun je met Instagram Reels als mode- of cosmetica merk? Geen social media platform was zo vaak headline news in 2020 als TikTok; van de enorme groei in populariteit en vermeende privacy-issues tot een potentiële ban in de Verenigde Staten en...
Google start met tracking van duurzame materialen. Wat betekent dit voor de fashion industrie?
Wat is de impact op de mode-industrie wanneer modemerken (en consumenten?) inzicht krijgen in de duurzaamheid van gebruikte materialen? In samenwerking met het Zweedse bedrijf WWF werkt Google aan een platform waarop modemerken eenvoudig kunnen...
Het verschil tussen marketing en storytelling van je fashion brand
Storytelling is het geheim tot het beïnvloeden van koopgedrag van millennials en generatie Z. Een veelgemaakte fout bij het promoten van (mode)merken is dat er weinig aandacht wordt besteed aan storytelling. Zeker wanneer je geen hele grote...